Sposoby na lepszy sen

Człowiek bez snu nie mógłby funkcjonować. Zaburzenia snu wpływają negatywnie na stan zdrowia, a jego długotrwały brak może być nawet śmiertelny. Dorosły człowiek potrzebuje około 7 godzin snu. Aby wysypiać się, konieczne jest zasypianie oraz wstawanie o regularnych porach. Najlepszym sposobem jest położenie się do łóżka na przykład o 22, pomyślenie ile czasu zajmuje nam zaśnięcie i ustawienie budzika na 7 godzin od planowanego zaśnięcia. Jeśli w rutynę spania wkrada się nieregularność, nie wysypiamy się, odczuwamy zmęczenie przez cały dzień, nasza energia jest obniżona oraz pojawia się szereg innych negatywnych skutków. Na około godzinę przed położeniem się do łóżka powinniśmy zacząć się wyciszać. Jest to czas, kiedy nie powinniśmy wykonywać już żadnej pracy. Możemy przeznaczyć go na przykład na czytanie książki czy słuchanie muzyki. Dobrym pomysłem jest wzięcie relaksującej, ciepłej kąpieli. Przed zaśnięciem warto jest wypić szklankę wody, nie należy natomiast spożywać żadnych posiłków. Jeśli mamy trudności z zasypianiem, możemy spróbować wypić kubek ciepłego mleka lub zjeść jednego banana. Sypialnia powinna być miejscem zaciemnionym. Jeśli nie możemy całkowicie wyeliminować z niej źródeł światła, zawsze możemy pomyśleć o specjalnej opasce na oczy do spania. Sypialnię dobrze jest także przewietrzyć przed pójściem do łóżka. Najlepiej jest zasypiać w ciszy, dlatego lepiej jest wyłączyć radio czy mp3.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.